Hvordan påvirker egentlig persepsjonen av farger oss? Trigger det oss til å gjøre handling? Gir det oss spesifikke følelser?
Konverteringsoptimalisering trenger ikke å bestå av store og kompliserte tester
Jeg ble invitert opp til Lillestrøm for å gjeste Pure Content sin Podcast “Markedsstrategene”. Ingeborg og Daniel er noen av Norges flinkeste på strategisk videoproduksjon. Som om ikke det er nok har de også startet opp sin egne Podcast der de lærer og forklarer oss om markedsføringsmetodikker som maksimerer effekt.
I denne podcasten vil du lære om viktigheten av å tenke nøye gjennom valg og bruk av farger. Hvorfor kontraster er viktig, og mye mye mer. Dette er del 1, og del 2 publiseres om ikke så altfor lenge. EDIT: Her kan du lytte til del 2.
Lytt til Markedsstrategene: Konverteringsoptimalisering (del 1) her:
Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply
Du kan også lytte der du normalt lytter til dine Podcaster:
eller
- Lytt hos Markedsstrategene (acast) her
Innholdet er inspirert av Talia Wolf sin artikkel “Glem alt du vet om fargepsykologi og les denne guiden” som også er publisert på bloggen min. Det komplette innlegget kan du lese her.
Bilderessurser til innholdet nevnt i Podcast:
- Skrevet av: Joachim Furuseth
- Publisert dato: 9. mars 2020
- Kategorier: CRO, Fargepsykologi, Konverteringsoptimalisering, podcast, Webpsykologi